بیا تو .com

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


تاثير بيماري تيروئيد بر پوست و مو

تاثیر بیماری تیروئید بر پوست‌ومو

 


پوست در واقع آینه‌ای از مشکلات داخلی است و بسیاری از بیماری‌های داخلی، تظاهرات پوستی دارند. یکی از مشکلاتی که در کشور ما هم شایع است و علاوه بر تاثیر بر اندام‌های داخلی، پوست را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیماری‌های تیروئید است.

 


تاثیر بیماری تیروئید بر پوست

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: جمعه 22 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

به اين 7 دليل نوشابه نخوريد !

 

به این 7 دلیل نوشابه نخورید!


نوشابه

1- نوشابه عامل افزایش فشار خون است

فشار خون بالا یک عامل خطرزا برای بیماری قلب و عروق است. خطر حمله قلبی یا سکته مغزی برای کسی که میزان فشار خون او 5/13 بر 5/8 است دو برابر کسی است که فشار خون او 5/11 بر 5/7 است.

بررسی‌ های محققان انگلیسی و آمریکایی نشان می ‌دهد به ازای هر قوطی نوشابه شکردار که در روز مصرف شده باشد، فشار خون به ‌طور منظم بالاتر می ‌رود.

 

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اصلاح صافي كف پا

اصلاح صافی کف پا

صافی کف پا

 یک کارشناس فیزیوتراپی گفت: راه رفتن روی لبه ی خارجی پا و پاشنه ی پا سبب تقویت عضلات ضعیف و اصلاح ناهنجاری صافی کف پا می ‌شود.

 

ذبیح الله برجسته در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه یزد، کاهش ارتفاع قوس کف پا را صافی کف پا تعریف کرد و گفت: علت این ناهنجاری، وزن زیاد، پای پهن، وراثت، کوتاهی وتر آشیل و انحراف قسمت جلو یا عقب پا به خارج است.

 

وی ادامه داد: این ناهنجاری سبب معافیت از رزم در طول خدمت سربازی شده و عوارضی چون خستگی زودرس، زانوی ضربدری، درد در قسمت ‌داخلی و خارجی مچ پا، برآمدگی کفش در قسمت داخل و ... را در پی دارد. ایشان، کاهش ارتفاع لبه ی داخلی پا تا زمین و افزایش سطح تماس کف پا با زمین را از جمله علائم این ناهنجاری عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: برای اصلاح این ناهنجاری حتما باید از کفی طبی و در صورت لزوم از کفش طبی استفاده کرد تا در طول روز، پا در وضعیت اصلاح شده قرار گیرد.

 

این کارشناش فیزیوتراپی تصریح کرد‌:‌ در صورت کوتاهی وتر آشیل باید از ورزش ‌های کششی برای اصلاح آن استفاده کرد. به عنوان مثال فرد روی یک جعبه شیب دار بایستد.

 

راه رفتن روی لبه خارجی پا و راه رفتن روی پاشنه پا از موارد دیگری است که سبب تقویت عضلات ضعیف و اصلاح ناهنجاری صافی کف پا می ‌شود.

تبلیغات پیامکی
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

كف پايتان صاف است ؟

کف پای‌تان صاف است؟

 


صافی کف پا در دراز مدت اثرات مخربی بر مفاصل زانو و سایر مفاصل به جا می‌گذارد. علاوه بر آن زمینه آرتروز زودرس را فراهم می‌کند.

 


کف پا

کمتر مواردی پیش می‌آید که انسان در مورد نحوه راه رفتن خود فکر کند. اما فرآیند راه رفتن دارای یک مکانیزم نسبتا پیچیده، به خصوص برای پاها می‌باشد، زیرا تمام وزن بدن به پاها وارد شده و منجر به حفظ تعادل آن می‌شود.

 

از جمله بیماری‌های شایع پا، صافی کف پا می‌باشد. در این بیماری، قوس کف پا صاف می‌شود.

 

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نمكو

یک مرد و زن بودند که هفت تا دختر داشتند و خانه شان هشت در داشت ، هر شب نوبت یکی از دختر ها بود که درها را ببندد و اگر یکی از درها را نمی بست دیو به خانه آنها می آمد و آنها را می برد . یک شب که نوبت نمکو بود مادرش گفت  :برو همه درها را ببند ، نمکو همه درها را بست اما یک در را یادش رفت ببندد ........

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: یک شنبه 19 تير 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

رازهایی درباره ی خانمها که آقایون از آنها بی خبرند

رازهایی درباره ی خانمها که آقایون از آنها بی خبرند

-یک زن هرگز از ابراز عشقهای مرد زندگیش خسته نخواهد شد.به زبان آوردن دوستت دارم موجب می‌شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند......

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: پنج شنبه 9 تير 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

25 قانون شیک پوشی برای آقایان

21 قانون شیک پوشی برای آقایان

شیک پوشی همیشه قوانینی دارد که با به کار بردن این اصول شما به راحتی می توانید در دسته مردان شیک پوش قرار بگیرید. 25 اصل قانون شیک پوشی را در این مقاله بخوانید...
 

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: پنج شنبه 9 تير 1390برچسب:25 قانون شیک پوشی برای آقایان , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

خانم ها دیگر نگران پیری و چروک های صورتتان نباشید !

خانم ها دیگر نگران پیری و چروک های صورتتان نباشید !

وقتی ردپای پیری ، از چین و چروک گرفته تا افتادگی پلک، در صورت خانم‌ها پیدا می‌شود؛ خیلی‌ها به این فکر می‌افتند که با مراجعه به یک متخصص زیبایی صورت‌شان را دوباره زیبا کنند…

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:از بین بردن نشانه های پیری از روی صورت (کلیک کنید) از بین بردن چروکی صورت (کلیک کنید) جدیدترین لوازم آرایشی 1390 جدیدترین کرم برای از بین بردم چروک های صورت 1390 طرفندهای جدید برای حذف چروک های پیری از صورت علائم پیری در صورتتان را از بین ببرید (کلیک کنید) لوازم آرایشی در سال 90 مواد آرایشی جدید برای از بین بردن چروک های صورت چروک های صورت را چگونه درست کنیم (بخوانید), موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

یدترین آموزش آرایش صورت خانم ها به روش انگلسیی

جدیدترین آموزش آرایش صورت خانم ها به روش انگلسیی

زیبایی پایگاه لندن یک پدیده کاملا جدید است…

آرایش مدرسه که در آن شما می توانید از مد یادگیری هنر عکاسی آرایش. این هفته یک ، دو یا سه دوره ، بسیار شدید و البته منحصر به فرد خواهد داد دانش آموزان پایه کامل در آرایش آنها در اطراف آنها را بر روی catwalks بینید که در فیلم پاپ و در مجلات مد. کارشناسان ، به نظر می رسد که نام آنها به طور مرتب در مجله مد براق ، با استفاده از این مهارت های تدریس. بسیاری از دانشجویان را از پنج دوره انتخابی زیبایی پایگاه لندن ارائه می دهد هر سال بهره مند شوند. مشهور بودن شدید…

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:آرایش انگلیسی چجوری است ؟(خانم ها بخوانند) آموزش آرایشگری برای خانم ها (بخوانید) بهترین شکل آرایش صورت خانم ها بخوانند آرایش صورت جدید به سبک انگلیسی در سال 90 عکس های آرایش صورت مدل جدید عکس های آرایش کردن صورت مدل جدید عکس های جدید مدل آرایش صورت به سبک انگلیسی عکس های مدل جدید از آرایش صورت 90 مدل آرایش انگلیسی صورت عکس مدل آرایش صورت جدید در سال 2011 و 1390 نمونه مدل آرایش انگلیسی نکات مهم برای آرایش کردن صورت مخصوص خانم ها نکات مهم هنگام آرایش صورت (حتما بخوانید), موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیا موهای چرب و بد حالتی دارید؟ (بخوانید)

آیا موهای چرب و بد حالتی دارید؟ (بخوانید)

با هیچ شامپویی نتوانستم چربی موهایم را کنترل کنم ، خیلی زود چرب می شوند، احساس میکنم سست و بد حالت نیز شده اند ، چه راهی پیشنهاد می کنید؟! …

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:آیا کاشتن مو ضرر ندارد (کلیک کنید) درمانی برای بد حالتی مو درمانی برای ریژش مو درمانی برای چربی مو دلیل شوره سر و رهایی از آن (کلیک کنید) راه های جدید برای جلوگیری از ریزش مو شامپوهای ضد شوره معرفی عوارض کاشت مو چرا ریزش مو داریم ؟ (کلیک کنید) کسانی که ریزش مو دارند بخوانند کسانی که موهای بد حالتی دارند بخوانند کسانی که موهای چربی دارند بخوانند, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آموزش کامل آرایش برای صورتهای گرد

آموزش کامل آرایش برای صورتهای گردها

 

در نقطه مقابل صورتهای لاغر و کشیده که قبل از این به آن پرداخته شد صورتهای گرد و دایره ای شکل قرار دارند که در اینجا به نحوه ی آرایش آنها برای نزدیک شدن به چهره ای بیضی شکل و نرمال میپردازیم…

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:آموزش آرایش آموزش آرایش آقایان آموزش آرایش برای زن ها آموزش آرایش برای صورت های گرد آموزش آرایش برای صورتهای گردها آموزش آرایش جوانان آموزش آرایش دختران آموزش آرایش دست و پا آموزش آرایش دور چشم آموزش آرایش صورت آموزش آرایش مو آموزش آرایش نوجو,انان آموزش آرایش نوجوانان آموزش آرایش چشم آموزش آرایش کودکان عکس آموزش آرایش عکس های آموزش آرایش خرداد 90 عکس های جدید آموزش آرایش مجموعه تصاویر آموزش آرایش گالری عکس های آموزش آرایش, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

فوائد كاهو

                                                             
 
کاهو

 
طبقه‌بندی علمی
فرمانرو: Plantae
 
دسته: Magnoliophyta
 
رده: Magnoliopsida
 
راسته: Asterales
 
خانواده: Asteraceae
 
سرده: Lactuca
 
گونه: L. sativa
 
نام علمی
Lactuca sativa
L.

کاهو از سبزی های بسیار مفیدی است که علاوه بر خواص درمانی، مصرف غذایی نیز دارد و در میان سبزی ها، تاریخی کهن دارد. كاهو یكی از قدیمی ترین سبزیجات دنیا است که منشاء آن در هندوستان و آسیای مركزی می باشد . كاهو طبق مداركی كه بدست آمده از شش قرن قبل از میلاد در ایران مصرف می شده است و یك قرن قبل از میلاد به روم راه یافته و غذای مهمی برای رومیان بوده است. كاهو گیاهی است یك ساله كه دارای برگ های پهن و دراز و سبز ، با طعم كمی شیرین می باشد.

انواع مختلف كاهو كه در حال حاضر در آمریكا كشت می شود حدود 16 نوع می باشد كه در تمام طول سال وجود دارد. روی هم رفته دو دسته كاهو وجود دارد :

1- كاهوی پرورشی و اهلی كه در سالاد استفاده می شود كه كاهوی گرد HEAD LETTUCE و كاهوی ایرانی ROMAINE LETTUCE از انواع مهم آن است. كاهوی ایرانی از نظر مواد غذایی از كاهوی گرد بهتر است. كاهوی گرد ارزش غذایی چندانی ندارد، زیرا دارای مقدر زیادی الیاف است كه تولید گاز و نفخ در معده می كند .

2- كاهوی وحشی

 

 


 

فواید کاهو برای سلامتی بدن :

كاهو از نظر طب قدیم ایران سرد و مرطوب است. دانشمندان علم تغذیه و گیاه¬شناسی برای کاهو خواص متعددی را بیان کرده اند که در ذیل به تعدادی از آنها می پردازیم:

1- کاهو، یک داروی تسکین دهنده و آرام بخش طبیعی است، زیرا شامل مقدار کمی از یک ماده ی شیمیایی به نام لاکتوسین (LACTUCIN) است که وقتی به مقدار زیاد مصرف گردد، موجب سستی در بدن می شود.

2- کاهو خون را صاف و تمیز می کند. لذا امام صادق (ع) فرمود: کاهو بخورید، زیرا خون را صاف میکند.(بحارالانوار/ج14)

3- کاهو بویژه نوعی از آن که دارای برگ های زرد است، غذایی زودهضم است و خواب آرامی را به دنبال دارد. از این رو رسول خدا(ص) فرمود: کاهو، خواب آور و برای هضم غذا مفید است. (بحارالانوار/ج14)

4- امام رضا (ع) به شیعیان خود توصیه می فرمودند: تامی توانید کاهو بخورید ، زیرا کاهو رقت خون را از بین می برد و بهتر از سایر سبزی ها، خون را تصفیه می نماید.

 

 كاهو خواب آور و آرام بخش است، بنابراین برای اشخاص عصبانی و کسانی که مبتلا به بی خوابی هستند، مفید است.

5- کاهو دارای آهن فراوان است که برای خونسازی در بدن لازم است.لذا از مؤثرترین و طبیعی ترین درمان های کم خونی  است.

6- کاهو، بینایی  را تقویت می کند.

7- کاهو موی سر  را به رنگ سیاه زیبائی در می آورد، به خصوص اگر ناشتا خورده شود.

8- كاهو خواب آور و آرام بخش است.

9- كاهو برای ضعف اعصاب  مفید است.

10- کاهو سرشار از آب (بیولوژیک) می باشد و املاح معدنی نیز دارد.

11- کاهو، ضدیبوست و خشکی مزاج است.

12- کاهو، چهره ی انسان را با طراوت و در گونه های صورت، سرخی زیبایی پدید می آورد.

 

 کاهو خون را صاف و تمیز می کند. همچنین به علت داشتن آهن فراوان، برای درمان کم خونی مفید است.

13- اگر كاهو را با سكنجبین یا سركه بخورند، اشتها آور است.

14- شصت گرم کاهو را اگر در یک لیتر آب به مدت یک ساعت با آتش ملایمی بجوشانید، جوشانده ای به دست می آید که خواب آور و بطور ملایم ملین (نرم کننده) است و کبد را از سموم پاک می کند.

15- جوشانده ی فوق، در هنگام اختلالات کبدی بخصوص یرقان (زردی) مفید و موثر است.

16- كاهو زخم های مجاری ادرار و مثانه را درمان می كند.

 

خواص غذایی و سلامتی کاهو

17- كاهو قوای جنسی را تقویت می كند.

18- برای برطرف كردن درد سینه كاهو را بپزید و بخورید.

19- زنان شیرده  اگر می خواهند كه شیرشان زیاد شود، باید كاهوی پخته بخورند.

20- کاهو ضد تورم است و ورم غدد لنفاوی را برطرف می كند.

21- چنانچه کاهو مخلوط با عصاره ی هویج  خورده شود، بر خاصیت آن افزوده می گردد.

22- به علت اینکه تمام انواع کاهو سبزینه(کلروفیل) دارند، می توان شیره ی تمام انواع آن را گرفت. بهترین قسمت برای گرفتن شیره، برگ های خارجی کاهو است که بالاترین کلروفیل را دارد.

23- کاهو یک طبیعت آرام دهنده دارد و درد معده  را تسکین می دهد .

24- كاهو ملین و ادرار آور است و برای بهبود بند آمدن ادرار تجویز می شود.

25- کاهو برای معالجه ی یرقان ، انسداد مجاری طحال  و کبد  مفید است.

26- کاهو برای اشخاص عصبانی و پریشان مفید است، زیرا خواب راحت و آرامی ایجاد می کند، لذا اشخاصی که مبتلا به تپش قلب و 

بی خوابی  هستند باید هنگام شب، قبل از خواب کاهو بخورند.

27- اگر کاهوی سوخته را به صورت پودر درآورید و بر روی جوش ها و زخم ها بپاشید، برای التیام جراحات و ترمیم آنها مفید است.

 

 با اینکه کاهو فواید زیادی دارد، ولی زیاده روی در خوردن آن باعث كم شدن قدرت جنسی ، فراموشی و كم شدن حافظه ، ضعف دید چشم و نفخ شكم می شود.

28- مصرف کاهو، انزال منی بطور دائم، احتلام مکرر، تکرر ادرار را شفا می بخشد، بدین منظور باید مقدار 7 گرم تخم کاهو را به صورت گرد یا جوشانده تناول کنید.

29- برگ های سبز کاهو بیشتر از برگ های سفید دارای ویتامین C  است و علاوه بر آن مقدار نسبتاً زیادی ویتامینA  و ویتامین E  دارد.

30- هر 28 گرم کاهو، 3 کالری ارزش انرژی زایی دارد.

 


 

خواص تخم كاهو :

تخم كاهو از نظر طب قدیم ایران سرد و خشك است.

1- تخم كاهو خواب آور است.

2- خوردن تخم كاهو زكام را برطرف می كند.

3- تخم كاهو برای درد سینه مفید است.

4- خوردن تخم كاهو برای دستگاه ادراری نافع است و آنهایی كه قطره قطره ادرار می كنند باید تخم كاهو بخورند ( در حدود 10 گرم روزانه ) تا این مرض در آنها برطرف شود .

 


 

مضرات :

اگر در خوردن كاهو افراط نكنید، این سبزی به هیچ وجه مضر نیست.

زیاده روی در خوردن كاهو باعث كم شدن قدرت جنسی ، فراموشی و كم شدن حافظه  ، ضعف دید چشم و نفخ شكم می شود. برای برطرف كردن این عوارض می توان كاهو را با نعناع ، كرفس  و زیره  میل كرد .

 

 

منابع:

- کتاب خواص سبزی های خوراکی؛ تالیف مرتضی نظری

- کتاب زبان خوراکی ها؛جلد دوم؛نوشته دکتر غیاث الدین جزایری

- WWW.IRTEB.COM 

 

گردآوری:

نیره ولدخانی-کارشناس علوم تغذیه تبیان

تبلیغات پیامکی
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نامزدی دختر و پسر تا چه مدت ؟

علیرضااحسانی نیا

درحال حاضریکی ازشیوه های متداول وجدیدمعمول دربین خانواده هانامزدی طولانی مدت استکه برای دختران خطرناکتربشمارمیرود.


 

دربرخی مواقع موضوع نامزدی،نشان کردن یاهمان شیرینی خوردن دختروپسرطولانی مدت می شودودختروپسرجوان بدون محرمیت ،مدت مدت طولانی باهم رابطه برقرارمی کنندکه بسیارخطرناک است.


 

البته زوجهایی هم هستندکه عقددائم میکنندومحرم می شوند،وبابرقراری روابط مشروع بین خود،یادخترازبکارت بیرون می آیدویامتاسفانه حامله میگردندومجبورمی شوندآن فرزندناخواسته راسقط نمایندویابه قتل رسانند،که اینهاهمه ازطولانی بودن دوران عقدشان است،ودراین بین بعضادختروپسرازهم خسته می شوندوکارشان به جدایی می کشدوکسانی هم هستندکه بعدازدوران طولانی که یعنی اخلاق هم دستشان آمده-که نیامده-عروسی میگیرندوبعدازمدتی به علت ازبین رفتن حرمتها ازهم جدامی شوند.


 

بنابراین خانواده هابایدبلافاصله نسبت به خواندن خطبه عقدوثبت آن دردفاتررسمی ازدواج کنندوآنهایی هم که عقدنموده اندبایدبعدازحداکثریکسال دوران عقدازدواج کنند،تامشکلی برای جوانانشان بوجودنیاید.


 

درعین حال بایدتوجه داشت وقتی فردی همسرش رابراساس نگاه اول وعشق وهوس انتخاب می کنددرمرحله گفت وگودست ازاصول اخلاقیش برمی دارد.


 

علیرضااحسانی نیا


 

حال آنکه درروایات آمده است که،عشق انسان راکروکورمی کندودربسیاری ازمواردجوانان ،بدی های طرف مقابل رانمی بیند.ضمن اینکه جوانان بایدبدانندکه چنین ازدواج هایی سرانجام موفقی نخواهدداشت.


 

لزوم محبت درکانون گرم خانواده،همواره موردتاکیداست،زیراممکن است زوجی بامحبت درخانه کوچکی زندگی کنند،ولی زندگی مشترکشان بسیاربهتراززوجی باشدکه درکاخی عظیم وبدون محبت زندگی می کنند.


 

محبت جدای ازعشق های زودگذراست وبایدبراساس جاذبه های ماندگارباشد.


 

دراین راستاجوانان وخانواده هابایدزندگی ساده وبی آلایش حضرت زهرا(س) وحضرت علی (ع)راسرلوحه قراردهند.انشاالله

تبلیغات پیامکی
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 3 خرداد 1390برچسب:نامزدی , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to giyahanedarooyi.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com